Κυριακή, 16 Ιανουαρίου 2011

ΜΟΔΑ:ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ Η ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ????????



    VS  



μόδα : πολυτέλεια Ή κομμάτι της πραγματικής ζώης;;;;

 
 
 
Εχετε αναρωτηθεί ποτέ Πώς ένα κομμάτι ύφασμα μπορεί να φανερώσει στοιχεία για εμάς,την επόχη μας και τον τρόπο που ζούμε? 
 
 
         Παλαιότερα πίστευα οτί η μόδα και τα δημιουργηματά της,είναι μία πλαστή ανάγκη που μας έχουν δημιουργήσει,για να μας προωθήσουν στ
          Είναι πασιφανές ότι η μόδα αγαπά την τέχνη,την ακολουθει,την σέβεται και εννίοτε ταυτίζεται μαζί της τόσο πολύ που δεν μπορεις παντα να ξεχώρίσεις τα όρια της μιας και της άλλης.Αυτό επιβεβαιώνεται με μια ματιά γύρω μας!Πόσο συχνα τα μουσεία δεν παρουσιάζουν αφιερώματα σε μεγάλους μόδιστρους μετατρέποντας έτσι τα ίδια τα ρούχα σε εργα τέχνης!Από την άλλη συχνα δεν χρησιμοποιούνται είδη ενδυσής σαν πρωτη ύλη για να αποτυπωθούν πανω τους μεγάλα έργα της ιστόριας της τέχνης.Ετσι κυκλοφορουν μπλουζες,παντελόνια, αξεσουάρ με διάφορα έργα που με αυτό τον τρόπο γίνονται πιο προσιτά στον απλό κόσμο!χάρη στην τέχνη ένα εφήμερο κομμάτι ύφασμα αποκτά παρελθόν ,παρόν κ μέλλον και καθίσταται μάρτυρας αισθητικών,κοινωνικών και πολιτικών αλλαγών,όπως στις αρχές της δεκαετίας του 90 μετά από όσα κοινωνικό-πολιτικά γεγονότα είχαν συμβεί (ανακαταταξείς στα κράτη της ανατολικής ευρώπης,το τσέρνομπιλ,η πτώση του τοίχους του βερολίνου κτλ),το βασικό ζητούμενο ήταν μία σταθερή βάση για να στήθει μια νέα ζώη!Η ανάγκη αυτή εκφράστηκε έντονα και μέσα από τις δημιούργίες της εποχής!Οι επώνυμοί οίκοι άφήσαν σε δεύτερη μοίρα όλες τις υπερπολυτελείς δημιουργίες και ασπάστηκαν την τάση του μινιμαλισμού δηλ τΗν λιτότητα και την αγαπή για οτιδήποτε απλό!
    κάτι αντίστοιχο δεν συμβαίνει και σήμερα;Σε μία επόχη που η οικονομια πάει από το κακό στο χειρότερο και η ανησυχία για το μέλλον είναι διάχυτη,ο χώρος της μόδας γίνεται μέτοχος της κατάσταση!Ετσι οι μεγαλοί οίκοι προωθούν κομμάτια πολυμορφικά ,τα οποία μπορείς να τα φοράς απο το πρώι ως το βράδυ,αποκλείοντας την αναγκή μιας ξεχωριστής βραδινής γκαρνταρόμπασ, χαρακτηριστικό παράδειγμα ειναι η επανακυριαρχία του ντενιμ υφάσματος!Τζιν παντού και όχι τυχαία αφου αποτελεί ένα απο τα πιο φθηνά υφάσματα της αγοράς!Λόγω οικονομικης υφέσης ,οι οικοι μόδας θέλουν φτήνες πρώτες ύλες ,ενώ οι καταναλώτες απαιτούν φτηνά ,πρακτικά και ανθεκτικά ρούχα!Το υφασμά αυτό πλήρει όλα τα κριτήρια!Για αυτό και μεγαλοί σχεδιαστές συνεργαζόνται με φιρμες τζιν ρούχων!Ο
          Πέρα από αυτά η μόδα είναι τρόπος εκφράσης και επικοινώνίας τόσο για τον δημιούργό ,όσο και για τον καταναλωτή!Οι πρώτοι εκφράζουν τις ανήσυχίες, τις φοβίες και τις προσδοκίες τους για το μέλλον(η τελευταία κολεξιόν του
      Τέλος η μόδα διέπεται και αυτή από τους κανονες της φύσης -τον κύκλο της ζωής!Τό κάθε ρούχο,τάση ή ιδέα που δημιουργείται όταν εκπλήρωσει τον σκοπό της <<πεθάνει>>!Ο,τιδήποτε δημιουργεί παραφωνία σε αυτήν την φυσική διαδικασία δεν έχει θέση στον χώρο της μόδας!Ο,τι μας δυσκολευεί,μας εμποδίζει να εξελιχθούμε ή μας αλλοιώνει την αισθητική δεν αξίζει να είναι δίπλα μας!Αλλώστε η αγαπή για την μόδα δεν είναι τυχαίο που συνδέεται έμμεσα από τους ψυχολόγους με την αγάπη για την ζωη!Η συνεχής προσπάθεια για ανανέωση και του εαυτού μας (αν δεν γίνεται εμμόνη )δείχνει οτί προσπαθούμε για το καλύτερο ,έχουμε όνειρα και θέλουμε να τα πραγματοποίησουμε!


           Κλείνοντας αν ρωτούσε καποιος τι είναι η μόδα,θα του απαντουσα οτι για μένα μόδα ειναι η ζώη με χίλιους υπαρκτους συνδυασμούς και το δικαίωμα στο ονειρο!Μέσα από αυτήν πολλά πράγματα αποκτούν διαφορετικό νόημα !Είναι ένα παιχνίδι που μας προσκαλεί να το γνωρίσουμε καλύτερα, να παιξούμε μαζι του και να δούμε τον κόσμο μέσα απο την δική του οπτική!
hn υπερκατανάλωση.Ενα ακριβό χόμπυ για λίγους που dεν έχουν ουσιαστικότερες ανησυχίες!Προσεγγίζοντας όμως αυτόν τον τομέα ανακαλύψα οτι η μόδα δεν είναι κατί ονειρικό αλλά συχνα αποτελεί μορφή τέχνής,τρόπο επικοινωνίας ήδιαμαρτυρίας ακομα και μέσο πολιτικής πίεσης!jean paul gautier σχεδίασε τις ολόσωμες τζην φόρμες της levis v. westwood δημιούρησε μια ειδική κολεξιόν για τα lee τζίν! αείμνηστου mcqueen για την άνοιξη-καλοκαίρι 2010,δείχνει την ανησυχία του για την περιβαλλοντολογική καταστροφή και τις οδυνηρές συνεπείες της).Ο καταναλώτης που έχει υιοθετήσει ένα στυλ ντυσίματος μέσα από αυτό εκφράζει τις πεποιθήσεις του και τον τρόπο που ζει!Ετσι ένα μπλούζακι που είναι κάτι το γενικό ,μπορει να το προσαρμοστεί στο ύφος του ιδιοκτήτη του και να γίνει μοναδικό!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου